4 Minute Body Programma

busy-professional-needing-work-life-balance-300x199

 

Heb jij een of meerdere van de volgende kenmerken:

  • Resultaatgericht
  • Drukke professional of Ondernemer
  • Ambitieus
  • Jouw motto: “Minimale inspanning -> Maximaal Resultaat!”
  • Druk Sociaal en/of – Gezinsleven
  • Afwisseling belangrijk
  • Houdt van Uitdagingen
  • Vindt gezondheid belangrijk
  • Bent op zoek naar Sportprogramma dat bij je levenstijl past

enjoy-life

Wil jij meer tijd overhouden voor:

  • Familie, Vrienden, Partner, Kinderen
  • Werk
  • (Zakelijk) netwerken
  • Studeren
  • Vrienden, Sociale contacten
  • Theater / Muziek / Cultuur

Dan is 4 Minute Body! DE oplossing voor jou

4 minuten per dag, met betere resultaten dan 1 uur per dag!

 

Gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek van Dr Arthur Jones en recenter Professor Izumi Tabata en hierna door diverse onderzoekers nogmaals bevestigd.

arthur-jones-nautilus Arthur Jones

 

 

Dr. Arthur Jones is eigenlijk de grondlegger van Korte Explosieve Intensieve Training. KEI Training. Ook wel Hoge Intensiteit Interval Training genaamd. (HIT). De training van Arthur Jones is gericht op Krachttraining. De resultaten hiervan waren en zijn nog steeds fenomenaal.

images-5 Dr Izumi Tabata

 

 

Met deze methodiek in gedachten zijn Professor Izumi Tabata en de schaatscoach van het Japanse Team een onderzoek gestart.

2 groepen schaatsers:

  • Trainen op de normale methodiek, 6 x per week minimaal 1 uur.
  • Trainen volgens het Tabata (HIT) principe, totaal 1,5 uur per week.
  • De resultaten na een periode van 6 weken waren SCHOKKEND en VERRASSEND.
    Zowel voor de coach als voor de professor.

Groep A.

  • Verbeterde zuurstof opname (Vo2 max) en uithoudingsvermogen
  • Tussen de 2% en 5%

Groep B.

  • Verbeterde zuurstofopname (Vo2 max), tussen de 8% en 20% (gemiddeld 12%)
  • Insuline gevoeligheid verbeterd tussen de 10% en 40% bij diverse onderzoeken.
  • Flinke vermindering in het risico op hart- en vaatziekten
  • Aanzienlijke vermindering van het vetpercentage van de deelnemers.

Oftwel korter trainen en meer overall resultaat voor het lichaam.

Dit klinkt natuurlijk allemaal leuk, maar werkt dit dan voor iedereen?

Ik heb de proef op de som genomen en ben zelf samen met mijn klanten hiermee aan de slag gegaan. De resultaten waren VERBLUFFEND.

In een testgroep van 55 ondernemers bleek de 4 min workout DE OPLOSSING te zijn, die Perfect paste in hun drukke schema. De resultaten die werden gehaald met deze 4 minuten waren beter dan de uren die (enkelen) daarvoor in de sportschool doorbrachten.

Een aantal van de resultaten:

  • 8 kilo aan gewicht kwijt in 8 weken.
  • Vermindering van vetpercentage tussen de 2% en 8%,
  • Aanzienlijke verbetering uithoudingsvermogen,
  • Minder stress, je lichaam kan het ook beter verwerken.
  • Fitter en Energieker
  • Helderder van Geest
  • Vergroting van de spiermassa tussen 2% en 10%

Wat kan je verwachten van dit programma?

  • Hoe beter je je inzet, des te beter het resultaat
  • 12 weken programma
  • Elke 3 weken nieuwe Fase
  • Elke 3 weken 2 nieuwe workouts
  • Maandelijks Q&A webinar

Geschikt voor zowel de beginner als de getrainde sporter

Geschikt voor zowel mannen als vrouwen

Ben je al enthousiast en wil je aan de slag, meld je dan direct aan klik op de onderstaande link

http://member.4minbody.com

 

Referenties en Onderzoeken

  1. Jump up^ Perry, Christopher G.R.; Heigenhauser, George J.F.; Bonen, Arend; Spriet, Lawrence L. (December 2008). “High-intensity aerobic interval training increases fat and carbohydrate metabolic capacities in human skeletal muscle”Applied Physiology, Nutrition, and Metabolism 33 (6): 1112–1123.
  2. Jump up^ Laursen, P.B.; Jenkins D.G. (2002). “The Scientific Basis for High-Intensity Interval Training: Optimising Training Programmes and Maximising Performance in Highly Trained Endurance Athletes”.Sports Medicine 32 (1): 53–73.
  3. Jump up^ Talanian, Jason L.; Stuart D. R. Galloway, George J. F. Heigenhauser, Arend Bonen, Lawrence L. Spriet (2007). “Two weeks of high-intensity aerobic interval training increases the capacity for fat oxidation during exercise in women”. Journal of Applied Physiology 102 (4): 1439–1447.doi:10.1152/japplphysiol.01098.2006.
  4. Jump up^ “High-Intensity Interval Training (HIIT): The Ultimate Fat Incinerator”.
  5. Jump up^ Van Dusen, Allison (October 20, 2008). “Ten ways to get more from your workout”. Forbes. Retrieved December 14, 2008.
  6. Jump up^ Coe, Sebastian (2013). Running My Life. Hodder. pp. 38, 39. ISBN 978-1-444-73253-5.
  7. Jump up to:a b Tabata I, Nishimura K, Kouzaki M, et al. (1996). “Effects of moderate-intensity endurance and high-intensity intermittent training on anaerobic capacity and VO2max”. Med Sci Sports Exerc 28 (10): 1327–30. doi:10.1097/00005768-199610000-00018PMID 8897392.
  8. Jump up^ “Abstract – Effects of moderate-intensity endurance and high-intensity intermittent training on anaerobic capacity and VO2max”. Retrieved 13 March 2013.
  9. Jump up^ “Interview with the founder of the world-renowned Tabata Protocol”. Ritsumeikan University. Retrieved 30 January 2013.
  10. Jump up to:a b Tabata I, Irisawa K, Kouzaki M, Nishimura K, Ogita F, Miyachi M (March 1997). “Metabolic profile of high intensity intermittent exercises”. Medicine and Science in Sports and Exercise 29 (3): 390–5.PMID 9139179.
  11. Jump up^ Little, Jonathan P; Adeel S. Safdar, Geoffrey P. Wilkin, Mark A. Tarnopolsky, and Martin J. Gibala (2009). “A practical model of low-volume high-intensity interval training induces mitochondrial biogenesis in human skeletal muscle: potential mechanisms”Journal of Physiology 588 (Pt 6): 1011–22.doi:10.1113/jphysiol.2009.181743PMC 2849965PMID 20100740.
  12. Jump up to:a b Hood, MS; Little, JP; Tarnopolsky, MA; Myslik, F; Gibala, MJ (Oct 2011). “Low-volume interval training improves muscle oxidative capacity in sedentary adults.”. Med Sci Sports Exerc. 43(10): 1849–56. doi:10.1249/MSS.0b013e3182199834PMID 21448086.
  13. Jump up to:a b c d e “How To Get Fit With 3 Minutes Of Exercise A Week: BBC Doc Tries “HIT””. Medical News Today. 6 March 2012.
  14. Jump up to:a b Tremblay A, Simoneau JA, Bouchard C (1994). “Impact of exercise intensity on body fatness and skeletal muscle metabolism”. Metabolism: Clinical and Experimental 43 (7): 814–8. doi:10.1016/0026-0495(94)90259-3PMID 8028502.
  15. Jump up^ Gibala, Martin J; Jonathan P. Little, Martin van Essen, Geoffrey P. Wilkin, Kirsten A. Burgomaster, Adeel Safdar, Sandeep Raha and Mark A. Tarnopolsky (September 15, 2006). “Short-term sprint interval versus traditional endurance training: similar initial adaptations in human skeletal muscle and exercise performance”Journal of Physiology 575 (3): 901–911. doi:10.1113/jphysiol.2006.112094.PMC 1995688PMID 16825308. Retrieved 2008-07-23.
  16. Jump up^ King, Jeffrey W. A Comparison of the Effects of Interval Training vs. Continuous Training on Weight Loss and Body Composition in Obese Pre-Menopausal Women (M.A. thesis). East Tennessee State University.
  17. Jump up^ Smith TP, Coombes JS, Geraghty DP (2003). “Optimising high-intensity treadmill training using the running speed at maximal O(2) uptake and the time for which this can be maintained”. European Journal of Applied Physiology 89 (3–4): 337–43. doi:10.1007/s00421-003-0806-6PMID 12736843.
  18. Jump up^ Rozenek R, Funato K, Kubo J, Hoshikawa M, Matsuo A (2007). “Physiological responses to interval training sessions at velocities associated with VO2max”. The Journal of Strength & Conditioning Research 21 (1): 188–92. doi:10.1519/R-19325.1PMID 17313282.
  19. Jump up^ Helgerud J, Høydal K, Wang E, et al. (2007). “Aerobic high-intensity intervals improve VO2max more than moderate training”. Medicine and Science in Sports and Exercise 39 (4): 665–71.doi:10.1249/mss.0b013e3180304570PMID 17414804.
  20. Jump up^ Esfarjani F, Laursen PB (2007). “Manipulating high-intensity interval training: effects on VO2max, the lactate threshold and 3000 m running performance in moderately trained males”. Journal of Science and Medicine in Sport 10 (1): 27–35. doi:10.1016/j.jsams.2006.05.014PMID 16876479.
  21. Jump up to:a b c Timmons et al (Jun 2010). “Using molecular classification to predict gains in maximal aerobic capacity following endurance exercise training in humans.”J Appl Physiol. 108(6): 1487–96.doi:10.1152/japplphysiol.01295.2009.
  22. Jump up^ Driller Matthew, Fell James, Gregory John, Shing Cecilia, Williams Andrew (2009). “The effects of high-intensity interval training in well-trained rowers”International Journal of Sports Physiology and Performance 4: 1.
  23. Jump up to:a b Boutcher SH (2011). “High-intensity intermittent exercise and fat loss”Journal of Obesity 2011: 868305. doi:10.1155/2011/868305PMC 2991639PMID 21113312.
  24. Jump up^ Babraj J, Vollaard N, Keast C, Guppy F, Cottrell G, Timmons J (2009). “Extremely short duration high intensity interval training substantially improves insulin action in young healthy males”BMC Endocrine Disorders 9: 3. doi:10.1186/1472-6823-9-3PMC 2640399PMID 19175906.
  25. Jump up^ Trapp EG, Chisholm DJ, Freund J, Boutcher SH (April 2008). “The effects of high-intensity intermittent exercise training on fat loss and fasting insulin levels of young women”. International Journal of Obesity32 (4): 684–91. doi:10.1038/sj.ijo.0803781PMID 18197184.
  26. Jump up^ Buchan DS, Ollis S, Young JD, et al. (2011). “The effects of time and intensity of exercise on novel and established markers of CVD in adolescent youth”. American Journal of Human Biology 23 (4): 517–26.doi:10.1002/ajhb.21166PMID 21465614.
  27. Jump up^ Venables, Michelle. “Endurance Training and obesity: effect on substrate metabolism and insulin sensitivity”. Edgbaston, UK: School of Sport and Exercise Sciences, The University of Birmingham.PMID 18379212.

{ 1 comment… read it below or add one }