Buik

1. We beginnen met de Plank

Check mijn video, mocht je nog vragen hebben, stuur een mail of plaats een comment.

please install flash

De plank is een simpele oefening, die zeker niet moet worden verward met makkelijk.
Dit is een van de meest effectieve buikoefeningen voor heel veel mensen.

Neem een stopwatch of iets ander waar je de seconden op kan zien wegtikken(vb smartphone, laptop, stopwatch)

Hier een schema

Week 1

1 dag training, 1 dag rust en wissel dit af.

3 sets -> Probeer elke set langer te maken dan de vorige, hierdoor heb je een competitie element. Een soort wedstrijd met jezelf.

Belangrijk is het om te blijven ademen. Wanneer het moeilijk wordt en dat moment komt, focus op je ademhaling, vaak geeft dit je gemakkelijk
10 tot wel 30 seconden extra op je set.

Houd je lichaam echt als een plank, dus niet met je billen in de lucht, maar ook niet doorhangen naar beneden.

Succes en tot snel

Sportieve en gezonde groet,

 

Jorgen Welsink

Personal Health & Lifestyle Coach

Orthomoleculair (Top)sportcoach

info@slimslanketen.nl

www.slimslanketen.nl

www.twitter.com/slimslanketen

www.linkedin.com/in/jorgenwelsink

www.facebook.com/jorgenwelsink

 

 

 

 

 

Leave a Comment